Mūsdienās vairums pirkumu notiek internetā – no apģērba līdz pārtikai, no elektroierīcēm līdz ceļojumiem. Digitālā ēra ir devusi mums iespēju izvēlēties starp simtiem piedāvājumu ar pāris klikšķiem. Taču tāpat kā viegli iegādāties, tikpat viegli arī pārmaksāt. Gudra iepirkšanās nav tikai par atlaidēm – tā ir prasme, kas ļauj ietaupīt laiku, naudu un izvairīties no vilšanās.
Salīdzini cenas pirms pirkuma
Viena no būtiskākajām kļūdām ir iepirkties pirmajā redzamajā vietnē, īpaši impulsīvu pirkumu laikā. Cenas vienam un tam pašam produktam dažādos interneta veikalos var atšķirties pat par 30–40%.
Padoms: izmanto cenu salīdzināšanas portālus, piemēram, KurPirkt vai Google Shopping. Turklāt salīdzini ne tikai cenu, bet arī piegādes izmaksas, piegādes laiku un klientu atsauksmes.
Izmanto cashback un atlaižu rīkus
Daudzi ignorē faktu, ka internetā iespējams saņemt naudu atpakaļ par pirkumiem. Tā saucamie “cashback” rīki ļauj tev atgūt daļu no iztērētās naudas.
Padoms: pievieno pārlūkprogrammā paplašinājumus kā “TopCashback” vai “Letyshops”. Dažos gadījumos vari saņemt 2–10% atpakaļ no pirkuma summas. Iespējams, šķiet maz, bet regulāri pērkot tas summējas.
Pieraksties jaunumu vēstkopām (bet gudri!)
Lai gan mārketinga e-pasti var kaitināt, tie bieži satur atlaižu kodus vai īpašos piedāvājumus, kas nav redzami publiski. Daži veikali piedāvā pat 10% atlaidi tikai par pierakstīšanos jaunumiem.
Padoms: izveido atsevišķu e-pasta adresi tikai piedāvājumiem. Tā tu izvairīsies no pastkastes pārpildīšanas, bet nezaudēsi iespēju izmantot izdevīgus piedāvājumus.
Atlaides nav vienmēr patiesas
Bieži vien redzam uzrakstus “-50%” vai “LIMITĒTAIS PIEDĀVĀJUMS”, bet, pārbaudot cenas citur, atklājas, ka “atlaide” ir mākslīgi uzskrūvēta. Digitālajā laikmetā mārketinga triki kļūst arvien izsmalcinātāki.
Padoms: pārbaudi produkta cenu vēsturi ar rīkiem kā “Price History” vai “Keepa” (Amazon produktiem). Tā tu vari redzēt, vai cena tiešām ir samazināta vai tikai radīts mākslīgs steidzamības iespaids.
Ieplāno tēriņus – arī digitālajā pasaulē
Digitālie maksājumi liek naudas tērēšanu just mazāk reāli. Tu vienkārši nospied pogu “Pirkt” – un produkts ir ceļā. Tieši tāpēc ir īpaši svarīgi saglabāt kontroli pār tēriņiem un noteikt budžetu arī iepērkoties tiešsaistē.
Padoms: pirms jebkura pirkuma uzdod sev jautājumu – “Vai es par šo maksātu tikpat arī skaidrā naudā?” Ja atbilde ir “nē”, iespējams, tas ir impulsīvs pirkums, kuru vērts atlikt.